dagen, den långa fredagen

Klockan 21.05 finnes följande att förtälja.

Barnen sover. N tidigare än A.
A som förövrigt varit på strålande humör idag trots sjukan. Pigg också, inte sovit en blund på hela dagen.
N har gjort en snögubbe med faders sin idag. Den blev fin. Medan sov en trött mamma i varma sängen. Jag sov i närmare två timmar & blev sur på min stackars sambo som väckte mej. Enligt mej en timme försent. Jag tjurade ett slag i sängen. Men sedan fick jag tillbaka lite ork & tog mej upp för att mötas av fart & fläkt i köket.
Middagen förberedes.
Lyckan att bli bjuden på middag i sitt eget hem. Syster & U var värdarna & bjöd på grillat. Det smakade lika ljuvligt som ni nu tänker att det borde ha gjort.
Min faster & A´s gudfar fanns även dom runt matbordet.
Jag läste ur min journal då jag opererade bort min blindtarm. Jag var 2 ½ år då. Jag var tydligen omedgörlig. Jag gallskrev visst mycket. Vilket gjorde att dom inte kunde utföra undersökningarna ordentligt.
Men sedan hade jag även pinkat tre potioner. Det var bra.
Barnen åt också varsin klubba. N vräker precis som sin mor medan A är sparsam & har sin kvar längst vilket N finner en aningens jobbigt.
Nu har T besök av sin kompis D som i sin tur har med sej någon kompis också. Jag håller mej i köket en stund & passar på att kolla runt på alla sidor jag har koll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0